Monday, November 8, 2010

Sentuhan Peribadi Beyonce

SELEPAS setahun mengembara ke serata pelusuk dunia bagi siri jelajah promosi album I AM... SASHA FIERCE, penyanyi wanita sensasi Beyonce (gambar) bakal menghadiahkan para peminatnya dengan set DVD khas rakaman konsert itu yang berjudul I AM...WORLD TOUR.

Set DVD dalam pek berkembar iaitu DVD konsert dan album deluxe DVD/CD yang memuatkan DVD rakaman konsert, CD audio secara langsung, dokumentari eksklusif dan risalah berwarna-warni setebal 40 helai ini bakal menjengah pasaran pada 30 November depan.

Uniknya album ini berbanding dengan mana-mana rakaman konsert artis lain adalah ia mendapat sentuhan peribadi Beyonce yang turut bertindak selaku penerbit, pengarah dan penyunting rakaman tersebut menerusi syarikat produksinya Parkwood Pictures.

Selain paparan visual dan rakaman daripada pelbagai destinasi konsert yang dikunjunginya termasuk di benua Eropah, Asia, Amerika Selatan dan Amerika Syarikat (AS), set DVD ini juga memuatkan rakaman persembahan lebih daripada 20 lagu popularnya yang menduduki carta pertama, penampilan khas penyanyi Kanye West dan Jay-Z serta rekaan pentas, busana, pencahayaan dan nilai produksi yang cukup bernilai untuk dijadikan koleksi peribadi.

Konsert jelajah penyanyi dari Texas, AS ini cukup istimewa apabila berjaya menghimpunkan lebih 1.1 juta peminat keseluruhannya pada lebih daripada 100 destinasi di 32 negara sejak Mac 2009 sehingga Februari 2010.

Album I AM... SASHA FIERCE telah terjual melebihi enam juta unit dan 15 juta jualan lagu-lagu single secara digital. Lebih manis lagi, album ketiga isteri kepada penyanyi dan komposer Jay-Z itu turut memperoleh enam anugerah pada Anugerah Grammy ke-52 (2009), sekaligus mengukir namanya sebagai penghibur wanita paling berjaya pada tahun itu.

Sepanjang 13 tahun bergiat aktif dalam karier nyanyian, penyanyi yang pernah mencipta nama bersama kumpulan pop Destiny’s Child ini telah menjual lebih daripada 130 juta unit album di seluruh dunia.

Terbaru, Beyonce kini dalam proses mengumpulkan lagu-lagu untuk album studio keempatnya di samping penerbit Jim Jonsin.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: