Tuesday, May 23, 2017

Lara Alana Tak Diajar Dengan Kemewahan



Lara Alana mempunyai pengaruh tersendiri di media sosial. -foto Instagram @schaalyahya
SIAPA yang tidak mengenali Lara Alana iaitu anak kepada pasangan selebriti popular, Awal Ashaari dan Scha Alyahya.
Baharu berusia tiga tahun tetapi Lara lebih popular berbanding ibu-bapanya selain mempunyai pengikut seramai tiga juta di Instagram.
Walaupun masih kecil namun kehidupan Lara sentiasa menjadi perhatian kerana kelincahannya termasuk fesyen yang digayakan setiap hari.
Bagaimanapun dedah Awal, dia dan Scha sebenarnya tidak pernah membeli barangan berharga untuk anak kesayangan mereka itu kerana tidak mahu membiasakan Lara hidup serba mewah.
Awal dan Scha tidak pernah memanjakan anak mereka dengan kemewahan. 
Dedah Awal lagi, pakaian berjenama yang sering digayakan oleh anaknya itu sebenarnya adalah pemberian keluarga, sahabat dan peminat.
"Sebenarnya saya dan Scha tidak pernah manjakan Lara sebaliknya orang lain yang memanjakan dia.
"Semua pakaian digayakan Lara dalam Instagram pemberian dan hadiah orang.
"Saya sendiri tidak pernah membelikan Lara pakaian atau barangan mewah sehingga terpaksa membayar ribuan ringgit kerana pada saya itu satu pembaziran.
"Jika ada benda mahal yang kami beli pun seperti basikal atau kereta mainan dan itu pun bukannya kerap," katanya.
Tambah Awal lagi, mereka memuat naik gambar Lara dengan pakaian mewah bukan untuk menunjuk-nunjuk sebaliknya ia sebagai tanda terima kasih kepada orang yang menghadiahkannya baju tersebut.
"Memang tiada niat kami untuk bermegah kerana bukan itu yang diterapkan dalam diri Lara sebaliknya ia sebagai menghargai pemberian orang, itu sahaja," katanya.
Sementara itu, Scha berkata, amat penting kepadanya untuk mendisiplinkan anaknya agar dia sentiasa merendah diri disebalik perhatian diberikan kepadanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: