Thursday, December 8, 2016

Harith Iskander Berjaya Ke Peringkat Akhir Lawak Dunia




Harith Iskander
PETALING JAYA: Pelawak Harith Iskander berjaya ke peringkat akhir pertandingan lawak dunia iaituThe Funniest Person in the World.

Hartih berjaya mengalahkan 15 pelawak lain pada peringkat separuh akhir yang diadakan di Helsinki, Finland pada malam Selasa.

Menerusi status di laman Facebook miliknya, Harith turut mengucapkan terima kasih kepada semua orang yang telah mengundi dan menyokong dia dari pusingan awal sehingga ke peringkat akhir.

“Ia merupakan seratus peratus undian dalam talian yang akan menentukan keputusan akhir nanti,” katanya.

Segala maklumat mengenai pertandingan itu akan dikemaskini di semua medium sosial miliknya iaitu Facebook, Twitter dan Instagram.

Untuk pertandingan akhir, Harith akan berhadapan dengan cabaran bersaing dengan empat peserta lain iaitu Alex Calleja (Filipina), Mino Van Nassau (India), David Kilimnick (Israel) dan Katerina Vrana (Greece) pada Khamis di Levi, Finland.

Beliau sebelum ini berjaya mengalahkan 88 peserta lain termasuk Dr Jason Leong dari Malaysia pada pusingan pertama.

Pemenang akan diumumkan pada malam penutup pertandingan itu selepas persembahan Finnish-comedian Ismo Leikola's pada Sabtu ini.

Juara  The Funniest Person in the World, akan menerima hadiah utama sebanyak AS$100,000 (RM444,845), manakala mereka yang berada di tempat kedua dan ketiga masing-masing akan menerima AS$10,000 (RM44,484) dan AS$ 5,000 (RM22, 242).

Pertandingan ini dianjurkan oleh Laugh Factory, satu rangkaian komedi global di Amerika Syarikat.

1 comment:

Tinggalkan Komen Anda Sini: