Wednesday, April 10, 2013

Hubungan Fazurina & Ibu Masih Lagi Tegang

Fazurina cuba menghubungi ibunya namun tidak mendapat sebarang respons.
KUALA LUMPUR: Pelakon Siti Fazurina masih bersedih apabila hubungannya dengan ibu kandung, Zubaidah Abu Bakar, 61, masih lagi tegang gara-gara dia membelakangkan ibunya ketika melangsungkan perkahwinan pada 20 Disember tahun lalu.
Fazurina atau Siti Fazurina Mohd Famir, 31, berkata, dia cuba menghubungi ibunya, Zubaidah Abu Bakar, 61, hampir setiap hari namun tiada sebarang respons yang diberikan oleh orang tuanya itu.
"Hubungan saya dan ibu masih lagi tak baik. Ada juga saya telefon ibu tetapi tidak menjawab panggilan. Bagaimanapun saya tetap menantikan kemaafan daripadanya," kata Fazurina.
Fazurina dan Hykal atau Muhammad Hykal Zulkifli, 32, telah bernikah di Masjid Jamek Sungai Pinang, Pulau Pinang pada 20 Disember tahun lalu berwalikan bapa saudaranya, Mohd Fahmi Freedam Shah, 59, tanpa pengetahuan ibu dan ahli keluarganya yang lain.
Bagaimanapun ibu pelakon itu mendedahkan pernikahan anaknya tidak sah di sisi agama Islam kerana Fazurina dipercayai memberi maklumat palsu kepada Pejabat Agama Islam, Bahagian Timur Laut, Pulau Pinang berhubung status walinya.
Akhirnya, pada 26 Mac lalu, Fazurina dan Hykal terpaksa bernikah buat kali kedua selepas Mahkamah Rendah Syariah Daerah Timur Laut, Pulau Pinang mendapati perkahwinan kali pertamanya tidak sah mengikut hukum syarak.
Beritahu Fazurina, dia berasa lega apabila kes perkahwinannya itu telah selesai dan berharap rumah tangganya akan bahagia dan kekal selama-lamanya selepas pelbagai dugaan yang telah dilalui mereka.
Malah pelakon ini turut merancang untuk mendapatkan cahaya mata dengan segera memandangkan dia dan suami sudah pun bersedia untuk tujuan itu.
"Macam-macam masalah yang berlaku pada saya sejak akhir-akhir ini. Isu perkahwinan tanpa restu ibu itu telah memberi impak terhadap karier di mana tawaran lakonan semakin berkurangan.
"Namun saya tetap positif. Saya dan suami mahukan anak dengan segera," ujarnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: