Friday, April 19, 2013

Bob (AF2) Terharu Dapat Pingat Kerajaan Sarawak

Bob (kiri) bersama bapanya, Usop Drahman ketika menerima pingat dari kerajaan Sarawak di Kuching Rabu lalu.
PETALING JAYA: Penyanyi Bob meluahkan rasa terharu kerana kerjaya kerasnya dalam dunia seni mendapat pengiktirafan kerajaan negeri Sarawak apabila dikurniakan pingat Ahli Bintang Sarawak.
Majlis pengurniaan pingat itu disempurnakan oleh Yang Dipertua Negeri Sarawak, Tun Abang Muhammad Salahuddin Abang Barieng dalam satu majlis di Astana Negeri, Petrajaya, Kuching pada Rabu lalu.
Bob atau nama sebenarnya Yusrizan Usop, 32, berkata, selama ini dia menyertai dunia seni bukan untuk meraih pingat atau gelaran tetapi kerana minat yang mendalam.
"Alhamdulillah usaha saya selama ini semakin berjaya dan jujurnya saya terharu dengan pengiktirafan yang diberikan oleh kerajaan negeri ini.
"Insya-Allah saya akan tampil dengan lebih banyak lagi lagu terbaru buat peminat selepas ini," ujarnya ketika dihubungi mStar Online di sini pada Jumaat.
Selain Bob, penyanyi Hafiz Suip dan Zee Avi turut menerima pengiktirafan yang sama.
Bob yang juga bekas peserta Akademi Fantasia musim kedua (AF2) memberitahu, pada dasarnya dia pernah kecewa apabila dirinya diketepikan dalam industri hiburan tempatan.
Bagaimanapun rasa terkilan itu hanya sementara kerana tidak mahu memiliki pemikiran negatif dan ingin berusaha sehinggalah namanya diiktiraf.
"Saya kecewa apabila rasa dipinggirkan industri lebih-lebih apabila lagu-lagu saya tidak dimainkan di radio.
"Tetapi saya berfikiran positif. Rasa kecewa tidak akan ke mana-mana sebaliknya terus berusaha sehinggalah diiktiraf dalam negara sendiri.
Sementara itu, berkongsi mengenai perkembangan terkini Bob berkata, dia bakal muncul dengan album terbaharunya yang akan menampilkan sebanyak 10 buah lagu, hasil kerjasama komposer Sharon Paul, Omar K dan Audi Mok.
Katanya, album kedua itu bakal dilancarkan pada tahun ini selepas sekian lama tidak muncul dengan produk baru.
"Buat masa ini dua single saya yang akan dikeluarkan dahulu iaitu Yang Bertakhta dan Jangan-Jangan.
"Menariknya Jangan-Jangan merupakan lagu berkonsep pop ‘swing’ pertama saya buat para peminat," katanya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: