Wednesday, April 10, 2013

Aaron Aziz Sahut Cabaran Jadi Pengarah Filem

Aaron yakin dapat melakukan terbaik sebagai pelakon dan pengarah filem Romeo Kota.
PETALING JAYA: Pelakon Aaron Aziz akhirnya menyahut cabaran untuk bergelar pengarah apabila penerbit Ahmad Idham menawarkannya untuk mengarahkan filem terbaharu terbitan Excellent Pictures berjudul Romeo Kota.
Aaron berkata, dia yang pada mulanya hanya ditawarkan berlakon dalam filem berkenaan bersetuju dengan pelawaan itu selepas menyedari ia peluang besar untuk kariernya.
"Pada awalnya pembabitan saya dalam filem ini adalah sebagai pelakon sahaja namun apabila dipelawa oleh Ahmad Idham untuk duduk di kerusi pengarah saya bersetuju.
"Ini adalah peluang saya meningkatkan ilmu bukan sahaja dalam bidang lakonan tetapi pengarahan dan berterima kasih kepada pihak penerbit kerana memberikan kepercayaan kepada saya," jelasnya kepada mStar Online.
Aaron memberitahu penggambaran filem yang menggandingkannya dengan Nabil (Raja Lawak) sebagai watak utama itu sedang dijalankan bermula 26 Mac lalu di sekitar Lembah Klang.
Filem yang mengangkat genre aksi dan komedi itu mengisahkan mengenai dua anggota polis yang menyamar untuk menyelesaikan satu kes jenayah di sebuah kolej.
Dalam pada itu, Aaron berkata, walaupun penat dan tertekan untuk mengimbangi peranannya sebagai pengarah dan pelakon dalam filem itu namun dia dapat mengawal situasi dengan baik.
Malah katanya, banyak perkara yang dapat dipraktikkan hasil daripada pemerhatian dan pembelajaran ketika bekerja di bawah pengarah lain sebelum ini.
"Pengalaman mengarahkan beberapa buah drama dan projek kecil lain seperti klip video membuatkan saya yakin untuk mengarahkan filem ini.
"Walaupun penat saya akan memastikan hasil kerja pertama saya ini akan dapat dibanggakan," ujarnya.
Tambah Aaron, Ahmad Idham juga banyak membantunya ketika di lokasi terutama sekali dari segi aspek teknikal filem tersebut.
Dalam perkembangan lain, Aaron berkata, selain Romeo Kota, dia akan kembali ke set penggambaran sebuah drama bersiri terbitan Global Station untuk siaran Astro.
Selain itu, Aaron berkata, drama bersiri Adam dan Hawa yang mendapat sambutan hangat penonton bakal difilemkan namun memberitahu ia masih dalam peringkat perbincangan.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: