Saturday, August 11, 2012

InSTAR raih dua emas pertandingan inovasi

Pasukan Inovasi InsTAR bersama sijil dan pingat kemenangan masing-masing pada Pertandingan Reka Cipta Penyelidikan dan Inovasi (PRPI) sekolah Malaysia peringkat kebangsaan di Universiti Putra Malaysia, Serdang, Selangor baru baru ini.

Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Tun Abdul Razak (InSTAR) sekali lagi menyerlahkan keupayaannya dengan memenangi dua pingat emas, satu perak dan satu gangsa pada Pertandingan Reka Cipta Penyelidikan dan Inovasi (PRPI) sekolah Malaysia peringkat kebangsaan di Universiti Putra Malaysia, Serdang, Selangor baru baru ini.

Pengetuanya, Lailatun Zalaliah berkata, kemenangan tersebut adalah kesinambungan daripada kejayaan yang diperoleh dalam pertandingan ciptaan dan inovasi peringkat antarabangsa di Thailand, Amerika Syarikat, Romania, Turki dan Taiwan.

"Kejayaan yang dicapai sepanjang tahun 2012 dalam bidang ciptaan dan inovasi ini diharap menjadi satu etos dan watak kepada InSTAR serta dapat diteruskan pada masa akan datang," katanya dalam satu kenyataan baru-baru ini.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: