Sunday, July 17, 2011

Nadia, masih ada sinar




AGAK-agaknya sampai bila kemelut panas antara pelakon Nadia Mustafar dan si artis ni akan berakhir? Tak payahlah saya sebut nama tersebut kerana semua orang sudah maklum. Saya angkat tabik kepada Nadia kerana dia pandai mengekang dan menangani kemelut ini dengan berdiam diri dalam keadaan tak mengizinkan dia untuk menangkis tuntutan terhadapnya.

Kalau ikutkan kronologi peristiwa tersebut, saya tak masuk mana-mana pihak tapi yang benar tetap benar. Sebab dalam artikel media, Nadia tak menyebut nama insan tersebut cuma sebagai pemiutang. Dia ada hak untuk menyuarakan yang dia nak duitnya itu dan sebagai 'orang makan cili tentunya rasa pedas' akan merasakan kenyataan tersebut dituju kepada dirinya.

Kerana ini mungkin jalan terakhir dipilih Nadia untuk menuntut haknya sebagai pemiutang kerana sipeminjam terlepas pandang akan hutangnya itu. Bagi saya tak payah rasanya perkara ini berlanjutan sampai saman menyaman kerana saya tak nampak ada rasionalnya.

Tetapi harus diingat dunia artis ni kecil saja, lambat-laun bersemuka juga. Kalau kita berhutang dengan orang, langsaikan segera. Saya tidak bercakap untuk mereka sahaja tetapi dalam masa yang sama mahu mengingatkan semua orang juga. Tak perlu rasanya nak beritahu apa akibatnya nanti, sebab saya yakin semua orang tahu perkara tersebut.

Akhir kata, sempena bulan Ramadan al-Mubarak yang akan menjelang tak lama lagi, barbaiklah. Mungkin ia akan jadi titik paling manis dalam kehidupan anda berdua.

Pencinta Kedamaian

Kuantan, Pahang.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: