Tuesday, May 3, 2011

Aleya seronok jaga anak


LEYA bersama suami, Ashraf dan ibunya, Fatimah Abu Bakar bersama suami, Syed Zainal Rashid.


BIARPUN sibuk dengan jadual seni, Leya atau nama sebenarnya Sharifah Aleya Syed Zainal Rashid, 28, tidak meletakkan tanggungjawab menjaga dua puteri kembarnya Aza Ameena dan Asha Ameena kepada pengasuh.

Bagi kakak kepada Sharifah Amani ini, dia sanggup bergilir-gilir bersama suami, Muhammad Ashraf Aasimudin, 31, menjaga dua orang anaknya itu yang kini berumur dua tahun.

Masih menyusukan anak-anaknya dengan susu badan, bagi Leya dia mahu anak-anaknya membesar di depan mata.

“Buat masa sekarang tumpuan utama Leya adalah anak-anak selain sebagai penyampai radio di Hot FM,” katanya ketika ditemui di majlis pelancaran produk Nuvafemme di Hotel Le Meridien, Kuala Lumpur.

Leya yang baru selesai menjalani pengambaran teater Musikal Terima Kasih Cinta arahan Pat Ibrahim memberitahu, jika dia dan suami terlalu sibuk dengan kerja, ibu bapa dan mertuanya akan mengambil alih menjaga cucu-cucu mereka.

“Anak-anak memang saya dan suami akan jaga bergilir-gilir tetapi jika kami berdua sibuk keluarga saya dan mertua akan membantu,” katanya.

Jurucakap Nuvafemme

Walaupun sibuk dengan kerjaya sebagai penyampai radio dan juga menguruskan anak-anak, Leya yang dulunya mempunyai bentuk badan yang agak berisi kini tampil langsing dan bersemangat.

Ditanya mengenai hal itu, Leya pantas memberitahu, dia mengamalkan pemakanan sihat serta pengambilan suplemen, Nuvafemme.

Dia yang kini menjadi jurucakap kepada produk Nuvafemme bersama dengan ibunya, Fatimah Abu Bakar mengaku sangat benci makan ubat tetapi disebabkan ingin tampil lebih sihat dan bertenaga terutamanya selepas bersalin, Leya mendisiplinkan dirinya.

Kombinasi mempesona yang dimiliki oleh Fatimah yang juga merupakan tenaga pengajar Akademi Fantasia (AF) itu bersama dengan anaknya, Leya mendorong kedua-duanya menjadi jurucakap untuk produk tersebut.

“Nuvafemme adalah formula kecantikan semula jadi sepenuhnya yang bertindak untuk menyerlahkan kulit lebih muda dan tegang. Ia membantu mengaktifkan penghasilan kolagen dari dalam untuk membentuk kulit yang lebih tegang dan gebu seterusnya menghilangkan garis halus dan kedutan serta meningkatkan kelembapan kulit,” kata Leya mengenai kebaikan produk tersebut.

Ujarnya, produk berkenaan kini boleh didapati di semua farmasi utama di seluruh negara pada harga RM98 untuk kotak 50 tablet.

Pendakap gigi

Leya dulu menganggap gigi jarangnya adalah trademark dan pernah menyuarakan tidak mahu memakai pendakap gigi tetapi akhirnya dia mengalah.

Semuanya gara-gara tidak tahan menahan sakit ketika mengunyah makanan.

“Pada mulanya memang Leya tak mahu pakai pendakap gigi tetapi disebabkan ketika mengunyah makanan Leya akan tergigit dinding tepi dalam mulut sehingga luka, Leya mengambil keputusan memakai pendakap gigi.

“Sudah masuk beberapa tahun Leya menghadapi masalah ini sehingga doktor memaksa Leya memakai pendakap gigi. Katanya, jika dibiarkan lama-kelamaan gigi akan bertambah jarak dan berterabur,” katanya yang telah memakai pendakap gigi itu selama setahun.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini:

Post a Comment