jangan lupa klik disini Loading page Loading page

Thursday, December 31, 2009

Gambar Gegar Belahan Artis Melayu Masakini!






Gambar Mesra Memey Dengan Anak2 Abby Abadi Pula!
















Video Fasha Mengaku Jahat Dan Bercinta Dengan Bekas Suami Nora Danish!

Gambar Manohara dan Kekasih Hati!


Wow! Romantiknya Manohara dan kekasih hati dia ni. Lama tak dengarcerita pasal Manohara ni ye? Mak dia pun senyap je dah. Tengah kerjakeras nak bayar saman ke ape? Bagi kami, isu Manohara ni yangsebenarnya menghancurkan hubungan baik Malaysia dan Indonesia. Dariluka kecil dan sekarang dah pun berdarah semula malah lebih parah.
Jom la layan gambar-gambar romantik mereka ni. Yang terjadibiarkanlah terjadi. Bising-bising pun perkara dah jadi kan? So haraplepas ni yang salah sila laksanakan hukuman untuk diri sendiri dan yangtak bersalah, semoga happily ever after. Wallahualam.




Ekslusif : Gambar Pernikahan Anak Lelaki Anwar Ibrahim



Malam tadi MD Ihsan satu satu nya anak lelaki tunggal dalam keluarga Anwar Brahim selamat diijabkabulkan dengan pasangan nya Shaheeda di Damansara. Majlis yang sederhana dan hanya keluarga terdekat sahaja yang di jemput ini dibuat atas permintaan Ihsan sendiri. Dengan sekali lafaz sahaja Ihsan SAH menjadi suami kepada isterinya Shaheeda.

Gomo mengucapkan semoga pernikahanIhsan dan Isterinya berbahagia sehingga ke anak cucu.

Pernikahan antara Ihsan dan Shaheeda ini juga secara tidak langsung telah menjalinkan satu hubungan persaudaraan di antara Anwar Ibrahim dan juga Saiful Bukhari. Keluarga Shaheeda isteri Ihsan merupakan saudara kepada keluarga sebelah Bapa Saiful Bukhari. Saiful juga ada menceritakan sedikit sebanyak bagaimana dia bersaudara dgn tertuduh melalui Facebooknya. Menurut beliau:
"Alhamdulillah, sahabat saya, Ihsan Anwar(anak pd tertuduh) selamat di ijab kabulkan dgn sekali lafaz sbtr tadi. Beliau bertunang seminggu selepas saya. Semoga berkekalan hingga ke akhirat.. p/s: menurut pak cik saya, "bersaudara jauh" lah kami melalui pernikahan ini."

Zizie Ezzette Honeymoon London & Pakai BMW Baru!

image KUALA LUMPUR - Pelakon Zizie Izette kini dikatakan sedang berbulan madu di Eropah bersama suaminya, Datuk Bung Mokhtar Radin, 51, dan dijangka pulang ke tanah air pada 8 Januari ini.

Zizie atau nama sebenarnya Zizie Izette Abdul Samad, 31, difahamkan berlepas ke Filipina pada 24 Disember lalu setelah selesai menjalani penggambaran drama 25 episod Suraya terbitan Zeel Production.

Dari Filipina, Zizie yang memegang watak Suraya dalam drama yang disiarkan di TV3 melalui slot Samarinda itu, meneruskan penerbangan ke Eropah.

Menurut sumber, selain bulan madu ke Eropah, Zizie juga menerima sebuah kereta mewah BMW Sport berwarna hitam dengan nombor pendaftaran WPY 2121 (yang membawa makna Zizi) sebagai hadiah perkahwinan.

Sumber tersebut memberitahu, Zizie melangsungkan pernikahannya dengan Ahli Parlimen Kinabatangan itu apabila mengambil cuti dua hari daripada penggambaran pada 16 Disember lalu.

"Kami memang tidak diberitahu di mana pernikahan itu berlangsung dan bila. Tetapi Zizie ada memberitahu pihak produksi dia telah bernikah.



image "Sekembalinya bercuti dua hari itu, kami melihat Zizie memandu BMW Sport yang berharga RM280,000 ke lokasi," kata sumber berkenaan.

Selain berbulan madu ke Eropah dan kereta mewah sebagai hadiah perkahwinan, Zizie juga kini mempunyai syarikat penerbitan sendiri yang dikenali 2121 Vision Pictures Sdn. Bhd.

Walaupun sudah mempunyai syarikat penerbitan sendiri, Zizie dikatakan akan meneruskan kerjayanya dalam bidang lakonan.

Difahamkan sekembalinya dari berbulan madu, Zizie akan memasuki set penggambaran telemovie Azan terbitan Zeel Production.

Penggambaran itu dijangka mengambil masa 10 hari.

Azan yang akan ditayangkan di TV2 tahun depan akan diarahkan oleh Along Kamaluddin dengan lokasinya sekitar Kuala Lumpur.

Serina Berseri Bagaikan Puteri Di Majlis Merisik Dan Bertunang

Wajah Serina berseri-seri di pelamin majlis bertunangnya.

SERI wajah pengantin anak Chef Wan, Serina Redzuawan jelas terpancar di saat-saat akhir sebelum bergelar pengantin esok hari.

Dengan gaya lemah-lembut dan penuh sopan-santun, tidak sangka aktres jelita yang didandan bak puteri itu adalah Serina yang terkenal dengan gaya lasak dan selambanya.

Keayuan anak gadis tunggal chef selebriti itu dengan baju kebaya moden tona merah jambu muda rekaan Ashley membuatkan ramai mata yang tertumpu kepadanya saat dipanggil dalam majlis merisik dan bertunang yang telah disempurnakan pada tengahari tadi di The Royale Chulan.

Pelamin indah yang dihias dengan beberapa buah pasu bunga orkid berwarna putih, krim dan merah jambu lebih menampakkan kelainan dalam majlis yang bertemakan ‘taman orkid mini Serina’ itu.

Ibu Gavin, Christine O'luanaigh menyarungkan cincin kepada Serina sambil diperhatikan oleh Chef Wan dan bekas isterinya.

Menurut perunding majlis itu, Kem Salleh dari Kapas Couture, kira-kira 100 pasu orkid berwarna putih, krim dan merah jambu yang ditempah dari Johor dan Belanda.

Dalam majlis merisik yang penuh istiadat Melayu itu, Serina dengan sekelip mata saja sudah bergelar tunangan jejaka Irish berasal dari London, England, Gavin Edward O'luanaigh atau nama Islamnya Salahudin Ghafar.

Majlis merisik itu diserikan dengan sesi berbalas pantun yang menceriakan lagi majlis itu.

Bakal pengantin perempuan diwakili oleh datuknya, Ismail Mohd Nor manakala pasangannya diwakili oleh Rahim Hashim.

Antara perkara yang mencuit hati, apabila datuk kepada Serina iaitu Ismail Mohd Nor membuka mulut.

“Zaman sekarang, kita kena tanya, tengok dan teliti dahulu apa yang patut kerana tidak mahu menyesal di kemudian hari,” ujar Ismail yang dalam riak bersahaja meminta kebenaran untuk melihat cincin pertunangan Serina yang diberikan oleh Gavin.

Dalam nada bergurau, Ismail berkata, “Saya nak tengok cincin dahulu sama ada berlian atau tidak..”

Hasil perbincangan kedua-dua belah pihak, akhirnya pihak pengantin perempuan menetapkan wang hantaran sebanyak RM30,000, sebentuk cincin serba satu.

Selesai sudah kedua-dua majlis yang turut mendapat liputan dari Asian Food Channel (AFC) itu, kedua-dua belah pihak bertukar dulang-dulang hantaran sebagai tanda Serina dan Gavin telah selamat bertunang.

Liputan lima resepsi perkahwinan Serina termasuk majlis berinai kecil, akad nikah, berinai besar dan persandingan akan disiarkan menerusi rancangan The Making of Chef Wan’s Daughters Wedding di AFC pada Februari depan.

Serina menerima lima dulang hantaran berupa kek cawan, persalinan sutera Thai, tepak sirih, cincin solitaire jenama Tiffany & Co., set wangian dan membalas Gavin dengan tujuh hantaran iaitu kek, tepak sirih, persalinan songket, set wangian, bunga rampai dan halwa betik.

Seramai hampir 200 tetamu yang hadir dalam majlis itu termasuk ahli keluarga kedua-dua belah pihak, sanak saudara dan rakan-rakan terdekat Chef Wan seperti Chef Florence Tan, Chef Zaidah dan Chef Liza.

Kira-kira 10 orang ahli keluarga Gavin yang terdiri dari ibu dan bapa Gavin iaitu Brian O'luanaigh dan Christine O'luanaigh diterbangkan dari London, England untuk menyaksikan majlis merisik dan bertunang mengikut adat budaya Melayu.

Chef Wan berkata dia juga sempat menjemput 50 orang rakannya dari Paris, Islamabad, London, Sweden dan Amerika Syarikat.

Chef Wan berkata, dia sepatutnya menjemput 200 tetamu namun disebabkan terikat dengan penggambaran bersama AFC, jadi dia tidak sempat menghubungi semua tetamu termasuk saudara-maranya.

Sementara itu, Chef Wan mengesahkan Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad, Datuk Seri Farid Ridzuan merupakan antara VIP yang dijemput untuk majlis persandingan Serina dan Gavin pada 2 Januari ini.

“Saya minta maaf kerana tidak dapat menjemput semua orang. Jadi, saya berharap sesiapa yang tidak dijemput dalam majlis perkahwinan Serina di Kuala Lumpur dapat hadir semasa majlis persandingan Serina di Sungai Koyan, Pahang pada hujung Januari ini atau awal Februari depan.

Selain Kem dari Kapas Couture, tiga perunding perkahwinan Serina termasuk Datuk Faridah Hashim, Datuk Linda Rahim dan Mahathir dari Butik Pengantin Nasha, Ipoh.

Duhai Si Pari Pari dongeng komedi



GAYATRI (kiri) dan Azmi bersama pelakon filem Duhai Si Pari Pari.

Filem yang dihasilkan pengarah baru ditayangkan di seluruh negara hari ini

DUHAI Si Pari Pari barangkali bukan filem untuk penonton dewasa. Mungkin penonton kanak-kanak menggemarinya kerana elemen komedi yang diselitkan pengarahnya Azmi Md Hatta dalam filem yang mula ditayangkan di panggung seluruh negara bermula hari ini.

Bercirikan kisah dongeng, sentuhan pertama Azmi sebagai seorang pengarah filem cereka dilihat kurang berjaya. Walaupun memiliki pengalaman mengarahkan telefilem, drama bersiri dan dokumentari namun ia belum cukup menjamin kemampuan Azmi apabila mengarahkan karya dalam bentuk layar lebar dengan tempoh tayangan yang panjang.

Namun, tidak adil menilai Azmi dari buah tangan sulungnya ini, kerana sebagai pengarah muda dia harus diberi peluang kerana percubaan pertama sering kali diumpamakan sebagai sebuah eksperimen.

Mujur pelakon yang diberikan watak dalam Duhai Si Pari Pari iaitu Que Haidar, Nabila Huda, Liyana Jasmay, Remy Ishak dan Harun Salim Bachik masing-masing menghayati watak diberikan dengan baik. Mereka inilah yang menghidupkan filem yang terasa agak perlahan pergerakannya itu.

Walaupun komedi bukan ‘makanan’ Que, namun dia masih berjaya membawakan watak Syadon yang lurus bendul biarpun ada ketikanya kebodohan dan mimik muka pelik yang ditonjolkan dalam filem itu menimbulkan rasa meluat. Que cuba lari dari membawakan watak yang sama, watak antagonis atau lelaki yang memberontak. Biarpun mengakui malu membawakan watak Syadon di awal penggambaran, dia sedaya upaya mengenepikan rasa itu kerana mahu menjadi anak seni sebenar.

Liyana Jasmay dan Que Haidar.

“Pertama kali dapat tawaran ini terus terang saya menerimanya kerana wang. Kedua kerana saya mengenali krew yang terbabit dan juga kerana kepercayaan saya terhadap Tayangan Unggul. Saya tidak pernah terbayang diberikan watak sebegini, beberapa kali juga saya bertanya kepada diri sendiri bolehkah saya membawa watak komedi.

“Bagaimanapun akhirnya saya terfikir, sebagai pelakon saya kena serba boleh. Saya menerima tawaran ini pun kerana mahu menguji diri, mana arah lagi yang saya boleh pergi setelah sering kali diberikan karakter penuh emosi dalam filem yang terdahulu.

“Saya tak nafikan mula-mula dapat skrip, saya rasakan watak Syadon sangat susah. Dengan bantuan senior saya ketika menuntut di Akademi Seni Kebangsaan (ASK), saya berjaya juga menghayati watak Syadon.

“Selain itu, saya turut memerhati krew belakang tabir seperti sikap juru kamera dan penjaga wardrobe yang kemudian saya gunakan untuk membawakan watak Syadon. Seminggu pertama memang saya mengaku malu melihat diri sendiri, apakah penerimaan peminat terhadap persembahan saya tetapi lama-kelamaan saya semakin dapat menerima hakikat itu,” katanya.

Sentuhan sulung pengalaman buat Azmi

AZMI mempunyai alasan sendiri memilih kisah dongeng sebagai pertaruhan pertamanya. Alasannya kisah yang mempunyai sedikit versi Aladin dan beberapa cerita dongeng lain itu mesra kepada peminat filem tempatan. Sokongan yang diberikan Penerbit Eksekutif Tayangan Unggul, Gayatri Su-Lin Pillai memberi kekuatan kepadanya untuk menghasilkan Duhai Si Pari Pari.

“Filem ini banyak mengajar saya mengenai dunia pengarahan, bagaimana mengawal artis dan banyak lagi. Apabila diberi peluang ini, barulah saya tahu mengarah filem dan drama amat berbeza kerana filem membabitkan ‘set-up’ yang besar. Bagaimanapun dengan komitmen yang ditunjukkan barisan pelakon dan tenaga kerja yang lain, sedikit sebanyak membantu meringankan kerja saya.

“Saya mengaku pada mulanya saya sendiri tidak mempunyai keyakinan mengarahkan Duhai Si Pari-Pari, tetapi Gaya banyak meniupkan semangat dan kerana dia filem ini dapat direalisasikan.

“Saya tahu ini adalah sentuhan sulung, jadi saya berharap masyarakat akan terima filem ini sebagai satu hiburan,” katanya.

Sementara itu, Gayatri pula berkata, Tayangan Unggul menerbitkan sebuah filem berunsur dongeng kerana syarikatnya tidak pernah menghasilkan filem bergenre sedemikian setelah banyak menerbitkan filem membabitkan isu sosial dan berat. Gayatri juga berkata, mungkin golongan dewasa agak sukar menerima filem ini tetapi katanya kanak-kanak akan menyukai dengan adanya watak Liyana sebagai pari-pari.

“Filem ini lebih menjurus kepada remaja, saya yakin filem komedi seperti ini mempunyai pengikutnya yang tersendiri. Lagipun ini filem ringan, jalan ceritanya juga menarik yang memudahkan penonton memahaminya,” katanya.

Bukan saja Que yang malu dengan watak Syadon, Nabila Huda yang membawakan watak Mala seorang wanita kaki kikis juga malu melihat wajahnya dalam filem berkenaan. Seperti Que, Nabila juga berjaya membawakan watak Mala, seorang wanita penggoda yang jahat. Watak berkenaan ditangani dengan baik oleh Nabila, malah lakonan-lakonannya jarang mengecewakan cuma nasib Nabila untuk menggondol trofi Pelakon Wanita Terbaik masih belum lagi berpihak kepadanya.

Sinopsis

SYADON merasakan kehidupan sempurna dengan kehadiran Mala . Pada satu hari, Syadon menemui Mala cedera dipukul dan diugut seorang penjahat bernama Budi. Untuk menyelamatkan Mala, Syadon dipaksa menyerahkan semua simpanannya tanpa mengetahui mereka sebenarnya berpakat menipunya.

Syadon dipukul oleh Budi di lorong gelap. Setelah tersedar, Mala dan keretanya hilang. Di depan matanya hanya ada sebuah teko keemasan, lalu dia membawa teko itu pulang. Keesokan pagi, Syadon terkejut apabila mendapati seorang gadis bernama Pari tidur di sebelahnya. Pari menerangkan yang dia sedang mencari kekasih.

Bapa Pari pula kurang bersetuju dengan pilihan hati anaknya kerana Syadon tidak kelihatan seperti jejaka idaman wanita tetapi dia berkeras mahukan Syadon. Bapa Pari kemudian memberikan sekuntum mawar kepada Pari. Setiap kali kelopaknya gugur, bererti semakin suntuk waktu yang Pari ada untuk mengahwini jejaka idamannya itu.

Tak perlu nak sombong


Nur Izzati

Nur Izzati, calon ABPBH2009 tak malu mengaku pernah asah bakat di kenduri kahwin dan konsert 'fun fair'

BIARPUN bakat nyanyiannya mula diasah dari majlis perkahwinan, namun bagi bakat dalam dunia seni suara, Nur Izzati Mohd Rashid, 16 boleh berbangga apabila nama kecilnya turut tersenarai pada pencalonan awal di dalam penganjuran Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2009 (ABPBH2009).

Siapa menyangka, jika bukan kerana usaha giatnya menimba pengalaman sejak berusia enam tahun, lagu miliknya sendiri berjudul Bukan Sombong tidak akan berjaya dihasilkan sekali gus melayakkan dia untuk di calonkan di dalam ABPBH2009.

“Bersyukur saya kepada tuhan kerana bukan mudah melepasi beberapa tangga untuk membolehkan saya menghasilkan single pertama. Sebaik single siap dan mula dimainkan di radio, sekali lagi perkhabaran gembira diterima sebaik menyelak akhbar ini, nama saya turut di calonkan di dalam ABPBH2009.

“Memang saya tidak menyangka sangat dapat duduk bersama barisan nama-nama yang besar dalam dunia seni ini biarpun hanya untuk pencalonan awal, Kalau mengikut logiknya adalah terlalu jauh untuk saya tersenarai dalam top5, namun itu bukan terlalu penting sangat bagi saya buat masa ini.

“Bagi saya biarlah menimba lebih banyak ilmu lagi dalam bidang muzik ini sebelum mengharap sesuatu penghargaan yang besar untuk diri saya,” katanya berterima kasih kepada penganjur ABPBH2009 kerana mengesan namanya di dalam industri seni ini.

Nur Izzati atau mahu dikenali sebagai Zzati adalah bakat generasi baru yang bertuah disebabkan pengalaman yang ditimba bukannya dari mana-mana program realiti yang dianggap sebagai jalan pintas untuk bergelar penyanyi, tetapi bagaikan merangkak mengikut tangga seperti mana yang turut dilalui oleh kebanyakan penyanyi yang sudah dianggap lagenda hari ini.

“Saya bertuah kerana dapat merasai pengalaman yang berbeza ketika mula-mula menceburi bidang ini. Tidak malu saya katakan yang saya bermula di majlis rumah orang kahwin. Dari situ saya mengumpul keyakinan diri untuk berhadapan dengan orang ramai.

“Kerana minat yang mendalam dalam bidang nyanyian, ayah membuka laluan kepada saya dengan tujuan untuk memberi pendedahan sebagai penyanyi. Kebetulan ayah saya kenal dengan pengusaha pesta ria (fun fair), jadi dari situ juga saya banyak belajar memberanikan diri dan mengeluarkan segala bakat seni yang saya ada.

“Bagi saya menyanyi di fun fair adalah satu tanggungjawab besar kerana kebanyakan pengunjung yang menyaksikan persembahan kita dikenakan bayaran. Saya harus memberi persembahan yang terbaik melebihi kadar bayaran yang mereka buat.

“Memang berbeza jika kita menyanyi di hadapan penonton yang masuk secara percuma seperti yang banyak dilakukan hari ini. Walaupun kita masih diberikan token, namun kepuasannya tetap kepada persembahan yang berbayar seperti di fun fair,” katanya yang hadir di Balai Berita ditemani bapa, Rashid Chekman, 43 selaku pengurus merangkap juru solek Zzati.

Pertandingan Metro Idol anjuran akhbar Harian Metro di Karnival Jomheboh, Kuantan, Pahang tahun lalu menjadi `pembuka laluan' buat Zzati bergelar penyanyi hari ini. Dia yang muncul sebagai juara, akui bertuah mendapat sokongan daripada bapanya yang turut bertanggungjawab menyediakan jadual belajar dan kerjayanya.

“Segala jadual disusun oleh ayah, baik waktu belajar mahupun tawaran menyanyi di serata negara. Tidak bererti saya dikongkong oleh ayah tetapi ia adalah tanggungjawab ayah terhadap anaknya. Sudah tentu saya pun tidak mahu abaikan pelajaran walaupun mahu berjaya dalam nyanyian.

“Tambahan pula saya masih bersekolah dan tidak manis kalau terlalu bebas tanpa ditemani ahli keluarga ketika membuat persembahan di mana-mana.

“Dari kecil, saya memang suka pegang mikrofon, ini kerana ayah saya mempunyai beberapa studio jamming yang dibukanya sejak dia muda lagi. Ayah juga menamakan studionya dengan nama Zzati Studio sempena nama saya dan single saya turut dilabel di bawah naungan syarikat keluarga, Zzati Musical Entertainment,” katanya yang ingin mengurangkan sikit aktiviti nyanyian tahun 2010 kerana ingin menumpukan kepada Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tidak lama lagi.

Sementara itu, Zzati turut menyediakan laman sesawang khas untuk peminatnya yang ingin mengetahui perkembang seninya. Mereka boleh melayari laman www.myspace.com/zzati atau www.2crank.com/NurIzzati atau boleh menghubungi 017-9777191 (pengurusan).

Info Zzati

Nama: Nur Izzati Mohd Rashid

Asal: Bandar Jengka, Pahang

Tarikh Lahir: 3 September 1993

Umur: 16 tahun

Single: Bukan Sombong

Adik-Beradik: Anak sulong daripada dua beradik

Sekolah: Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Jengka II, Pahang

Pengalaman: Juara Pertandingan Karaoke Metro Idol di Padang MPK 2, Kuantan, 2008

: Juara Pertandingan Karaoke System Comunication Multimedia Malaysia (SKMM), 2007

Zaquan tetap kekasihku




KUALA LUMPUR: “Saya masih kekasih Zaquan dan dia masih seorang ‘lelaki’ terbaik bagi saya,” kata pelakon, Ayu Raudhah, 25, mengulas gosip yang mengatakan hubungan cintanya bersama pemain bola sepak kebangsaan, Mohd Zaquan Adha Abdul Radzak terlerai gara-gara orang ketiga.

Hubungan pasangan itu yang mula intim tahun ini dikatakan retak menanti belah gara-gara gosip terbaru mendakwa Zaquan dalam diam memiliki seorang lagi ‘awek’ yang menemaninya di kala tertekan dan mempunyai masalah sejak lebih dua tahun lalu.

Berikutan gosip itu Ayu yang juga adik kepada dramatis terkenal, Rozita Che Wan didakwa menyerang ‘kekasih gelap’ Zaquan, baru-baru ini ketika majlis sambutan hari jadi yang dihadiri rakan terdekat.

Ketika dihubungi Harian Metro mengenai gosip itu, Ayu dengan tenang menjawab tidak pernah menyerang mahupun diserang mana-mana ‘awek’ yang mendakwa dirinya kekasih atau bekas kekasih Zaquan malah, hubungannya bersama kembar kepada Aidil Zafuan itu masih lagi baik.

“Manalah timbul cerita begini? Saya bahagia dan tiada orang ketiga seperti didakwa sesetengah pihak, malah tidak timbul juga cerita kata saya pergi menyerang orang semata-mata berebutkan Zaquan...saya takkan buat begitu.
“Lagipun sepanjang bulan ini saya agak sibuk dan berada di luar ibu kota kerana ‘shooting’ drama. Pada 22 Disember lalu saya di Tapah sehinggalah Isnin lalu untuk penggambaran drama bagi tayangan RTM selain temu janji dengan majalah,” katanya menafikan gosip itu semalam.


Wartawan Harian Metro diberitahu seorang sumber yang menghubungi Balai Berita, di sini mengenai Zaquan yang juga penyerang skuad bawah 23 tahun kebangsaan mempunyai selera pelik kerana tidak hanya bernafsu ke atas wanita tetapi insan bernama lelaki.

Difahamkan hubungan terlarang itu berlanjutan beberapa tahun sejak masing-masing berkenalan di laman sembang, malah ia masih kekal utuh meskipun Zaquan dan Ayu dilaporkan intim menyulam kasih tahun ini.

Sepanjang tempoh itu, Zaquan didakwa bijak memainkan peranan sebagai pasangan yang penyayang apabila tidak membezakan kasih sayangnya ketika bersama Ayu dan ‘awek’ lelakinya itu yang difahamkan berasal dari Sarawak.

Bagaimanapun, sumber itu memberitahu, perhatian Zaquan lebih terarah kepada lelaki terbabit berikutan keistimewaan dimilikinya disamping bijak meredakan kemarahan selebriti sukan berkenaan kerana kerap berada di sisi ketika diperlukan.

Ditanya mengenai gosip itu, Ayu nyata terkejut mendengar berita disampaikan, namun menegaskan Zaquan lelaki sejati dan bukan seperti didakwa sumber, malah dia juga yakin kekasih hatinya seorang yang ‘lurus’ serta jujur.

“Ini pertama kali saya mendengar gosip mengatakan Zaquan begitu. Sebelum ini banyak cerita yang berkisar perihal Zaquan dengan perempuan itu...perempuan ini...belum ada lagi yang bercakap dia ada hubungan dengan lelaki.

“Saya mahu tegaskan di sini saya yakin Zaquan masih lelaki sejati dan tidak memilih kaum sejenisnya untuk menjadi pasangan. Sepanjang berkawan dengannya saya tidak nampak ciri-ciri dia berminat ke atas kaum Adam,” katanya.

Berikutan itu, dia meminta supaya kisah percintaannya tidak digembar gemburkan mana-mana pihak, sebaliknya berdoa supaya hubungan cinta bersama Zaquan berakhir hingga ke jinjang pelamin.

Sementara itu Mohd Zaquan ketika ditemui Harian Metro malam tadi selepas perlawanan bola sepak persahabatan antara pasukan Malaysia dan Syria di Stadium Nasional Bukit Jalil terkejut dan menafikan sekeras-kerasnya gosip itu.

Gred A


PELAKON jelita yang juga bekas Ratu Dunia 2000, Priyanka Chopra, 27, mengakui lakonan dalam filem pertama, Andaz enam tahun lalu sangat teruk dan memalukannya dirinya sendiri kerana dia melangkah dalam industri filem Bollywood tanpa pengalaman.

Bagaimanapun dengan peredaran masa dan tawaran berlakon silih berganti menjadikan Priyanka kian matang dan lakonannya juga bertambah baik.

Maka tidak hairanlah dia kini tersenarai antara pelakon gred A di Bollywood.

Priyanka juga sudah meletakkan sasarannya dalam bidang lakonan dan mula bercakap mengenai teman hidup.

"Enam tahun dulu saya pelakon paling teruk. Sekarang pun saya masih belajar dan akan terus belajar, tetapi rasanya lakonan saya kini lebih bagus dari dulu. Saya akan terus menimba ilmu sebanyak yang boleh," katanya.

Bagaimanapun, Priyanka yang baru menang Anugerah Pelakon Terbaik pada Anugerah Filmfare menerusi lakonannya dalam filem Fashion belum bercadang untuk menamatkan zaman solonya.

"Belum masanya lagi. Tetapi jika saya berhasrat untuk berkahwin saya mahu lelaki itu tahu menghargai dan membuatkan diri ini berasa sangat istimewa serta suka buat saya ketawa," katanya.

Bagaimanapun, baru-baru ini, Priyanka dikatakan intim dengan hero baru, Shahid Kapoor yang berlakon bersamanya dalam filem Kaminey.

Mereka digosipkan pernah keluar bersama.

"Bukankah sebelum ini media pernah mengaitkan Shahid dengan Vidya Balan dan Sania Mirza. Saya tidak mengenali Shahid secara peribadi.

"Kami hanya berlakon bersama dalam Kaminey dan memang seronok bekerja dengannya kerana kami berkongsi pendapat yang sama. Itu saja saya boleh beritahu dan jika benar kami mula bercinta atau bercadang akan berkahwin dan mempunyai anak, saya akan umumkan sendiri," katanya sambil ketawa.
Tidak cukup dengan itu, Priyanka juga dikatakan rapat dengan seorang lagi bakat baru Bollywood, Ranbir Kapoor yang baru beberapa bulan putus cinta dengan Deepika Padukone.


Mereka berpisah kerana Ranbir kelihatan rapat dengan Katrina Kaif yang berlakon dengannya dalam filem Ajab Prem Ki Ghazab Kahani.

"Saya tiada hubungan dengan sesiapa termasuk Shahid atau Ranbir. Kebelakangan ini saya selalu dituduh bercinta dengan aktor yang berlakon bersama. Bagaimanapun tuduhan itu tidak menjejaskan emosi dan kerja saya.

"Tunggulah jika saya sudah berjumpa dengan berkenan di hati saya akan beritahu seluruh dunia. Saya harap peminat faham, tidak semestinya apabila saya berlakon dengan mana-mana aktor kami bercinta," katanya.

Menyentuh kerjaya seninya, Priyanka tersenyum bangga kerana tahun lalu, dua filem lakonannya, Fashion dan Dostana meledak di pawagam.

"Saya rasa macam dah bekerja selama 20 tahun kerana terlalu banyak kerja saya buat dalam masa singkat. Apabila saya renungkan semula, rupanya baru enam tahun di Bollywood.

"Sepanjang tempoh itu juga saya tidak pernah belajar berlakon secara formal dan bukan berasal dari keluarga seni. Kejayaan hari ini hasil kerja kuat dan sokongan keluarga.

"Selain itu saya juga tidak pernah ambil serius terhadap segala tuduhan dan khabar angin mengenai saya. Sejak mula menceburi dunia lakonan saya tahu spekulasi dan kontroversi datang seiring populariti.

"Saya tidak mampu menutup mulut orang jadi jalan terbaik biarlah saya yang berdiam diri.

"Tidak dinafikan sedikit sebanyak gosip mengganggu juga kerana saya perempuan dan keluarga.

"Tetapi saya tidak berminat untuk membuat sebarang penjelasan setiap ada cerita baru pasal saya bercinta dengan orang itu dan ini. Selagi keluarga tahu siapa saya, saya pekakkan telinga dan pejamkan mata," katanya.

Priyanka juga bersedia menghadapi kenyataan bukan semua filemnya berjaya. Empat filem lakonannya, Love Story 2050, God Tussi Great Ho, Chamku dan Drona gagal di pasaran.

"Selepas menang Anugerah Pelakon Terbaik pada Anugerah Star Screen, saya menjadi tamak hendak menang anugerah setiap tahun. Tetapi saya juga terima hakikat dalam apapun yang dilakukan pasti ada kejayaan dan kegagalan.

"Filem lakonan saya, Whats Your Raashee gagal.

Dalam filem arahan Ashutosh Gowariker itu saya pegang 12 karakter. Ia adalah filem romantik komedi. Apabila filem tak laku tentu saya kecewa kerana sudah menghabiskan sepenuh tenaga dan masa.

"Tetapi kekecewaan itu dapat diatasi apabila filem Kameenay berjaya menjadi filem pecah panggung. Menerusi Kameenay juga saya terima banyak pencalonan dalam anugerah," katanya.

Sepanjang tahun jadual kerja Priyanka padat namun dia gembira dengan apa yang dilalunya.

Pada 12 Disember lalu dia dijemput menghadiri pertandingan Ratu Dunia ke 59 yang berlangsung di Pusat Konvensyen Gallagher, Johannesburg.

Seramai 112 jelitawan dari seluruh dunia mengambil bahagian.

"Menghadiri majlis gemilang itu mengingatkan detik saya dimahkotakan sebagai Ratu Dunia 2000. Itulah juga menjadi detik awal saya menjadi bintang filem di Bollywood," katanya.

>Profil

NAMA: Priyanka Chopra

NAMA TIMANGAN: Sunshine dan Mimi

TARIKH LAHIR: 18 Julai 1982

TEMPAT DILAHIRKAN: Jamshedpur, Bihar, India

TINGGI: 160 cm

BERAT: 53 kg

UKURAN BADAN: 35-24-34

KENDERAAN: Mercedes Benz warna putih

PENDIDIKAN: Kolej La Martiniere Girls, Lucknow; Kolej Maria Goretti, Bareilly; Newton North High School, Newton, Massachusetts dan Cepar Rapids, John F Kennedy High School , Iowa.

BAPA: Dr Ashok Chopra (pakar bedah)

IBU: Dr Madhu Chopra

ADIK: Sidharth Chopra

LAGU KEGEMARAN: Careless Whispers, I Will Always Love You.

PELAKON PUJAAN: Mel Gibson dan Kishore Kumar

MAKANAN KEGEMARAN: Lasagna, makki roti dan sarson kasaag

PAKAIAN KEGEMARAN: Sari

BUKU DIMINATI: Romeo Juliet - Shakespeare dan Sidney Sheldon - Tell Me Your Dreams

MAJALAH DIMINATI: Femina dan Reader's Digest

FILEM DIMINATI: Pretty Woman dan Walk in the Clouds

HOBI: Menyanyi dan menulis puisi

ANUGERAH: Pelakon Wanita Terbaik pada Anugerah Filmfare 2004 (Andaaz), Pelakon Watak Jahat Terbaik pada Anugerah Filmfare 2005 (Aitraaz), Pelakon Wanita Terbaik pada Anugerah Star Screen 2008, Anugerah Watak Jahat Terbaik pada Anugerah Star Screen 2995 (Aitraaz)

FILEM: The Hero, Jaan Ki Baazi, Andaz, Kismsat, Black Mail, Plan, Asambhav, Waqt, Mujh Se Shaadi Karogi, Krrish, Yakeen, Don, Sahib Biwi Aur Ghulam, God Tussi Great, Perizaad Zorabian, Bluffmaster, Qurbani, Love Story 2050, Fashion, Dostana, Kaminey, What's Your Raashee?, Pyaar Impossible, Alibaba Aur 41 Chor.

Bukan sengaja tayang tubuh


BUKANLAH sesuatu mengejutkan apabila pelakon wanita Indonesia sanggup beraksi terlampau hingga separuh bogel di layar perak, tetapi keberanian pelakon Tamara Bleszynski, 35, mendedahkan tubuhnya dengan berbikini dalam filem terbarunya, Air Terjun Pengantin mendapat perhatian luas.

Pelakon kelahiran Jakarta pada 25 Disember 1974 dan memeluk Islam apabila berkahwin dengan Tengku Rafly Pasha, ahli perniagaan dari Acheh pada 1 Disember 1997, dikatakan sanggup tayang tubuhnya kerana mengejar bayaran lumayan.

Dalam filem arahan Rizal Mantovani itu, Tamara yang popular di Malaysia menerusi drama bersiri Hikmah dan pernah membintangi filem arahan Yusry Abdul Halim, Cicak-man 2: Planet Hitam, tampil berbikini merah jambu pada awal filem kemudian bergaya seksi di atas kapal dengan bikini hitam.

Pelakon berdarah Sunda-Poland ini nyata tidak ragu-ragu menerima lamaran daripada produser filem itu, Ody Mulya kerana pengarahnya adalah teman baiknya sendiri.

Katanya, dia juga sudah berbincang dengan keluarga apabila dimaklumkan ada babak memerlukannya tampil berbikini. Dengan sinis, Tamara yang berpisah secara rasmi dengan suami pada 1 Februari 2006 mempersoalkan sama ada ada pihak yang tersinggung atau terluka jika dia tampil lebih dari biasa.

Apapun, ibu kepada Tengku Rasya Islamy Pasha ini berkata, dia tetap sedar risiko yang harus dipikulnya dan bersedia terima apa saja cemuhan orang.

"Sejujurnya, bukan mudah untuk saya berbuat demikian sebaliknya ia menuntut persediaan fizikal. Untuk babak itu, saya harus berjemur di pantai. Walaupun memakai losyen pelindung matahari, kulit saya tetap terbakar.

"Saya juga melakukan latihan fizikal seperti bertinju, renang dan angkat berat lima hari seminggu dari Isnin sampai Jumaat. Malah, saya mendapatkan khidmat nasihat dari pakar pemakanan untuk menurunkan berat badan.

"Kalau bayaran yang saya terima lebih besar, Alhamdulillah kerana ia memang wajar dengan segala persediaan yang dilakukan. Tapi saya tidak mahu mendedahkan berapa bayaran yang diterima kerana itu sulit. Kalau mahu tahu juga, tanyakan saja pada produser," katanya.

Pelakon yang popular menerusi sinetron Ramadhan, Hikmah dan Doa Membawa Berkah ini berkata, dia menganggap hanya menjayakan karakter yang kebetulan seksi dan bukan sengaja menpamerkan tubuh untuk tatapan penonton dalam Air Terjun Pengantin.

Ini juga diakui Rizal.
Katanya, kemunculan Tamara berbikini bukan sekadar mengundang kontroversi kerana perkara utama yang dicarinya ialah pelakon yang punya lakonan berkesan.

"Yang meminta Tamara ialah Ody dan kebetulan saya mengenali Tamara. Apabila tahu saya yang mengarahkan filem ini, Tamara terus setuju kerana dia memang cerewet soal sutradara. Tapi saya bersetuju dengan pemilihan Tamara kerana lakonannya memang bagus.

"Untuk watak ini juga memerlukan seorang yang kuat fizikal kerana dalam filem ini memerlukan dia berlari ketika dikejar pembunuh psiko.

"Mengenai Tamara memiliki tubuh seksi, itu adalah satu bonus kerana watak ini perlu paparkan banyak bahasa tubuh. Tapi Tamara percaya dengan saya bahawa babak bikini itu tidak akan ditampilkan dalam bentuk porno," katanya.

Air Mata Pengantin adalah penampilan pertamanya selepas lama menyepi. Sejak gosip dirinya dengan model Mike Lewis dan juga Yusry diperkatakan, Tamara atau nama sebenar, Tamara Natalia Christina Mayawati Bleszynski, mengambil keputusan berehat buat sementara.

Tamara juga enggan melayan kontroversi mengenai pengedaran gambarnya berbikini di Internet, begitu juga gambar mesranya dengan Mike.

Katanya, dia tidak mampu mengawal perbuatan orang lain dan kalau ada yang menyalahgunakan gambar itu dengan mengedarkannya di Internet, itu semua di luar kemampuannya. Begitu juga penyebaran gambarnya bersama Mike yang dikatakan dalam keadaan begitu mesra.

Akui Tamara, dia sendiri belum berpeluang melihat gambar itu dan tidak tahu sejauh mana bentuk kemesraan dipaparkan. Katanya, hubungannya dengan Mike seperti air yang mengalir dengan muara yang belum jelas.

Mengenai calon suami, Tamara menetapkan beberapa kriteria antaranya pandai berjenaka dan menerima status dirinya seadanya.

Kata Tamara, kalau ditanpa apakah Mike ada memenuhi ciri-ciri yang diinginkannya itu, apa yang mampu dikatakannya kini ialah dia dan Mike masih mengenali hati budi.

"Saya kini sedang membuat pertimbangan apakah secocok dengan Mike. Keyakinan saya pada Mike buat masa ini 50-50, tetapi hubungan kami memang rapat selepas kami sama-sama menjayakan penggambaran FTV, Kau Untuk Aku, Bukan Untukmu. Di situlah saya mengenalinya lebih jauh. Bagi saya Mike baik, matang dan membuat saya ingin mengenalinya lebih jauh," katanya.

Apapun kata Tamara, buat masa ini dia belum berfikir untuk mengakhiri hubungan mereka ke jenjang pelamin. Katanya, sesuatu yang terlalu dirancang atau disasarkan selalunya sering meleset yang akhirnya boleh membuatkan sakit hati.

"Kami sama-sama menikmati hubungan baik ini. Yang pasti, Mike membuat saya bahagia," katanya.

Isu radius hiburan


PELUKAN Nabil terhadap kekasihnya Irma menjadi percakapan ramai.

TEMPOH setahun yang hampir ditinggalkan apabila 2010 mula menguak tirainya esok hari tidak dinafikan mengimbau sarat kenangan yang berlaku dalam dunia seni.

Gelanggang hiburan di Malaysia tidak sunyi daripada jelmaan isu-isu yang meraih tumpuan sekali gus diperdebatkan di sana sini oleh khalayak untuk tempoh tertentu. Biar manis mahupun jelik fizikal isu yang dibentangkan, hakikatnya ia memperlihatkan warna-warni dunia glamor itu.

Kecoh PLKN Diana, Aliff dan Suki

Tiga artis remaja, Diana Danielle, 18, Aliff Satar, 19 dan Suki, 20 yang sebelum ini pernah membuat rayuan untuk menangguhkan penyertaan mereka dalam Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) akhirnya mengikuti program itu pada Mac lalu.

Diana sebelum ini tersenarai sebagai peserta PLKN dalam Kumpulan Satu Siri 6/2009 yang perlu mendaftar pada 27 Disember 2008. Tetapi dia memohon penangguhan atas alasan masih terikat dengan kontrak seni .

Aliff dan Suki turut memberikan alasan yang sama sehingga menimbulkan polemik bahawa JLKN mengamalkan pilih kasih.

Karyawan cabar Prism

Apabila penyanyi Mawi dan Dayang Nurfaizah hanya menerima royalti sekitar RM320 setahun daripada Badan Hak Pelaku dan Persembahan Artis Malaysia (Prism), ia menimbulkan tanda tanya ramai pihak. Bagaimana artis sehebat Mawi dan Dayang hanya mendapat bayaran royalti sebanyak itu? Bagaimana pula dengan penyanyi-penyanyi lain yang jauh lebih 'kecil' daripada Mawi?

Mendakwa ada penyelewengan, Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan) menerusi presidennya Datuk Freddie Fernadez, bersemuka dengan Pengurus Besar Prism, Ong Peng Chu.

Karyawan mahu membawa kes tersebut ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), walaupun Ong menyatakan agenda Freddie bersifat peribadi.


KAKITANGAN MAESTRO mengangkat barang selepas syarikat itu ditutup.

Aksi Nabil peluk Irma

Selain kejutan Nabil diumumkan sebagai Bintang Paling Popular dalam Anugerah Bintang Popular 2008 (ABP 2008) pada 12 April lalu, sebenarnya ada satu lagi kejutan yang lebih menarik perhatian penonton.

Tindakan Nabil yang memeluk teman wanitanya yang juga merupakan pelakon, Irma Hasmie mengejutkan banyak mata yang memandang.

Tindakan juara Raja Lawak musim kedua itu dilihat kurang manis kerana 'pelukan' itu disiarkan secara langsung di TV nasional.

Maestro tutup kedai

Syarikat rakaman dan pengurusan artis terkenal Maestro Talent Management Sdn. Bhd. (Maestro) di Bukit Damansara ditutup pada penghujung Mac lalu.

Maestro ialah sebuah syarikat bersekutu milik Astro yang menaungi lebih 40 orang artis, kebanyakannya bekas peserta program Akademi Fantasia dan Raja lawak.

Kontroversi konsert

Februari lalu, Rihanna menundakan konsert sulungnya di Malaysia apabila penyanyi itu diserang dan dicederakan oleh kekasihnya yang juga penyanyi R&B terkenal, Chris Brown.

Satu lagi konsert yang mengundang kekecewaan kepada peminat tempatan adalah persembahan Beyonce yang terpaksa ditunda pada 20 Oktober lalu. Hanya lima hari sebelum konsert itu berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, Beyonce sendiri telah menundakan konsertnya.

Konsert kumpulan hip-hop terkenal, Black Eyed Peas (BEP) juga menimbulkan kekecohan sebelum diadakan pada 25 September lalu. Ia menjadi panas disebabkan konsert tersebut ditaja syarikat arak, Guinness.

Panas, panas, panas



KATA orang sekali air bah sekali pasir berubah. Begitulah roda pusingan hari. Sedetik mengimbau 365 hari yang sedang ditinggalkan, sebenarnya banyak juga peristiwa yang memalitkan parut berlaku dalam dunia hiburan.

Panas atau mendung, berdarah atau berkudis, hitam atau kelabu, biarpun kusam dan tidak membahagiakan si empunya badan, namun semua itu tetap warna yang mencorakkan kanvas anak seni.

Dalam banyak rentetan panas yang datang silih berganti, adegan dipukul dan memukul antara dua pucuk muda yang sedang meningkat naik, Remy Ishak dan Ummi Nazeera antara nama yang memanaskan atmosfera lewat 2009.

Menyemarakkan suhu bulan terakhir 2009, muncul pula ribut kegemparan perkahwinan rahsia antara dramatis Zizie Ezzete dengan Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Moktar Radin sebelum ditutup dengan kisah hangat Awal Ashaari dan Scha Al-Yahya.

Esok, masuk hari pertama 2010, namun isu Remy dan Zizie hakikatnya belum menemui konklusi terakhir. Sebelum 1 Januari memulakan rentak baru, berikut antara catatan kontroversi pernah mencoretkan banyak rasa sepanjang tahun 2009

Akhil Hayy ceraikan Maiza kahwini Waheeda



PERKAHWINAN bekas rockers yang bergelar pendakwah bebas, Akhil Hayy dan bekas isteri Maizawati Zainal yang dibina selama 14 tahun hancur berkecai pada 2009.

Pendedahan berani Maiza merungkai segala gosip dan spekulasi percintaan antara Akhil dan Waheeda selama ini, walaupun berkali-kali perkara itu dinafikan dua pihak terbabit.

Akhil dan Maiza bercerai talak satu pada 15 Julai 2009. Menariknya dalam bertarik tali itu, baru genap sebulan bulan penceraiannya, Akhil kemudian menyunting Waheeda sebagai isteri dalam satu majlis di Masjid Jamek Al-Rahimah, Kuala Kubu Baru, Selangor. Majlis berkenaan tertutup kepada keluarga serta kenalan terdekat sahaja. Hanya pihak media berstatus ‘rakan baik’ dijemput oleh Waheeda bagi membuat liputan.

Percakaran Farawahida–Zulfekar



SALING tuding-menuding dan masing-masing ada pegangan tersendiri. Itu yang menyebabkan percakaran Farawahida bersama bekas pengurusnya, Julfekar berlarutan sehingga menjadi kes polis dan mahkamah.

Farawahida didakwa Julfekar melanggar kontrak dengan syarikat Millenium Art Sdn. Bhd. miliknya kerana menghantar notis berhenti 24 jam menjadi artis rakaman syarikat tersebut pada 9 Februari lalu.

Tindakan Farawahida disifatkan Julfekar menyebabkan pihaknya mengalami kerugian sebanyak RM431,000 kerana penyanyi itu masih mempunyai baki kontrak selama setahun.

Masalah berlarutan sehingga muncul laporan polis daripada Farawahida mendakwa Julfekar menyebarkan rakaman seks mereka berdua. Ada juga desas-desus menyatakan masalah ini muncul gara-gara Farawahida menolak cinta Julfekar selain tidak sanggup hidup bawah kongkongan Julfekar.

Melalui Tetuan Radzuan Ibrahim & Co., Julfekar telah memfailkan saman terhadap Farawahida pada 27 Ogos lalu. Dia menuntut sejumlah RM436,700 melibatkan kos-kos kerugian yang telah ditanggung oleh pihak syarikatnya dalam menerbitkan album terbaru, Farawahida ‘09 serta promosi di Indonesia yang telah pun dirancang pada Februari-Mei 2009.

Perkahwinan senyap Zizie Ezzete dan Bung Moktar



BELUM reda kes Remy dan Ummi, tiba-tiba aktres drama bersiri Suraya, Zizie Ezzete turut diburu sensasi.

Meskipun Datuk Bung Moktar mahupun Zizie enggan mengesahkan kebenaran khabar angin yang mereka sudah diijabkabulkan sejak awal Disember, tetapi teman-teman rapat termasuklah Datuk Mohamad Aziz yang juga ahli Parlimen Sri Gading dalam satu kenyataannya telah mengesahkan berita perkahwinan Bung Moktar dan Zizie.

Bahkan tindakan ibu Zizie, Khaty Fauziah yang enggan lagi bersumpah anaknya belum berkahwin seperti sebelum ini menguatkan lagi desas-desus yang mereka sudah pun bergelar suami isteri.

Nabil Lebih Memilih, Tak Mahu Nampak 'Bodoh' Dalam Filem

Nabil akan lebih memilih projek-projek yang akan datang.

PERJALANAN karier seni anak muda ini dilihat cukup lancar meniti tahun 2009, masakan tidak, selepas menjuarai program realiti Raja Lawak, pintu rezeki Ahmad Nabil Ahmad bagaikan terbuka luas.

Aura dan pesonanya sebagai seorang pelakon komedi cukup mewarnai dunia hiburan dan dia dilihat mampu menjadi ikon lawak nombor satu negara.

Bagaimanapun dalam bidang lakonan Nabil dilihat seperti terperangkap dengan filem-filem yang kurang memberi impak kepadanya.

Menurut Nabil lakonan sepanjang tahun ini hanya merupakan latihan bagi dirinya dan dia tidak menyesal sama sekali jika ada yang mengatakan filem lakonannya mengecewakan.

"Saya tahu ramai yang kecewa dengan filem lakonan saya tahu lepas, saya tidak menyesal kerana saya anggap itu pelajaran.

"Ramai peminat yang bagi komen negatif, mereka kata saya berlakon filem-filem yang tidak bagus, itu pengajaran kepada saya untuk lebih memilih selepas ini.

"Saya tidak mahu main ‘rembat’ seperti tahun lepas, saya akan lebih memilih filem yang betul-betul berkualiti sebab saya tidak mahu nampak ‘bodoh’ dalam filem.

"Banyak aspek perlu dikaji dahulu sebelum setuju untuk berlakon sebab kalau kita berlakon macam mana bagus sekalipun tapi hasil akhirnya hancur kita juga yang dinilai, peminat takkan menyalahkan orang yang dibelakang tabir.

"Mereka buat filem untuk cari duit dan keuntungan tapi saya berlakon inginkan kualiti," ujarnya yang bakal meneruskan program Pondok-pondok di TV9 tahun hadapan.

Ketika ditanya adakah dia akan meletakkan harga yang mahal, Nabil memberitahu bahawa dia bukanlah demand tetapi akan lebih memilih demi perjalanan kerjayanya.

"Saya tidak demand tapi saya ingin control market, saya tidak boleh bagi harga terlalu rendah walaupun saya sebenarnya tidaklah terlalu berkira tentang bayaran.

"Kita berada di tahap ini bukan untuk selama-lamanya, peluang itu datang sekali sahaja jadi masa ini kita guna sebaik mungkin.

"Lagi pun saya juga ingin bagi peluang kepada orang lain juga," ujar Nabil yang bakal mengikat tali pertunangan dengan kekasihnya Irma Hasmie tahun hadapan.

Dalam pada itu Nabil mengakui mengalami tekanan untuk terus berada ditahap ini kerana banyak pendatang baru.

"Saya tidak takut tentang gelaran Anugerah Bintang Paling Popular (ABP) kali ini jatuh kepada siapa tapi saya lebih tertekan untuk terus berada ditahap sekarang, saya tahu satu hari nanti saya akan turun juga.

"Apa yang penting adalah saya ingin mencari kepuasan diri dalam kerja saya, jika Pak Nil (Aznil Nawawi) berdiri di platform dia, saya tidak boleh ikut atau pintas dia, saya perlu buat satu paltform yang lain untuk saya sendiri," ujar Nabil yang menjadikan Aznil sebagai idolanya.

Sarimah 'Bawa Diri' Ke Dubai Sambut tahun Baru

Majalah popular 'Readers Digest' memberi penghormatan kepada Sarimah Ibrahim untuk menjadi penghias muka depan

BUKAN membawa diri atau menemui cinta baru, tetapi sebenarnya selebriti terkenal Sarimah Ibrahim memilih berlibur ke Dubai untuk menyambut tahun baru sekadar menghilang penat setelah lama bekerja.

Melunaskan tugas sebagai hos program, 'The Biggest Loser Asia' yang kini sedang ditayangkan di saluran Hallmark Astro, bukan sesuatu yang mudah.

Menurut Sarimah, dia gembira melihat hasil yang ditunjukkan setelah setiap peserta program 'The Biggest Loser' yang menampilkan 30 peserta daripada pelbagai negara Asia.

"Saya mengambil peluang berehat seketika di Dubai untuk berjumpa kawan-kawan lama dan kenalan keluarga yang sedang bercuti di tempat yang sama," kata selebriti yang mendapat pendidikan Diploma Psikologi dari Kolej Inti, Subang Jaya.

Baru-baru ini Sarimah mendapat penghormatan terpilih menjadi penghias muka depan majalah 'Readers Digest' keluaran terbaru.

"Saya begitu teruja melihat cover majalah itu. Ia satu penghargaan yang tidak terhingga kepada seorang artis tempatan seperti saya," kata Sarimah.

Artis yang selalu membawa penampilan diri yang menarik ini, memberitahu yang dia baru sahaja menubuhkan Sarimah Sdn Bhd beberapa bulan yang lalu. Kini laman facebooknya juga ada pautan ke www.sarimahonline.com, di mana peminat dan media dapat berinteraksi dengan pengacara popular ini dengan lebih dekat.

"Saya sudah lama impikan untuk membuka sebuah production house. Saya juga bercita-cita untuk menjadi pengacara program masakan atau kesihatan dan saya ada buat beberapa perancangan untuk tahun hadapan, antaranya kem motivasi melalui seminar," kata aktres berusia 31 tahun.

Pengacara, pelakon, penyanyi ini, yang pernah membintangi filem Puteri Impian 2, Janji Diana, MX3 dan Gerak Khas The Movie 3, juga menyimpan azam tahun baru agar dapat mencipta nama sebagai instruktor pilates yang bertauliah.

Bagi anak kelahiran Dublin, Ireland yang kini sedang giat mengikuti kursus 'advanced stott pilates', berkata, senaman pilates amat penting bagi keseimbangan anatomi badan.

Katanya lagi, kaedah senaman ciptaan seorang Jerman bernama Joseph Pilates pada 1920, sangat berkesan.

Mungkin ramai orang di Malaysia masih tidak kenal apa itu pilates. Senaman pilates ini sebenarnya adalah kaedah atau gerakan-gerakan pilates dengan ilmu anatomi tubuh bagi tujuan kesihatan.

"Latihan Pilates berguna untuk membangun kekuatan otot-otot yang lemah, yang selalu terjadi akibat kebiasaan buruk seseorang dalam beraktiviti sehari-hari seperti berdiri, berjalan, duduk, bergerak atau kecelakaan dan lain-lain," kata aktres yang kini berstatus janda ini.

Katanya lagi, "Senaman ini akan membuat otot-otot badan melakukan gerakan-gerakan yang diimbangi dengan pernafasan yang baik melalui pilates."

Malah, tidak mustahil satu hari nanti Sarimah akan menjadi instruktor pilates bertauliah kerana ia adalah satu profesion yang baik.

"Seorang instruktur pilates yang berijazah mempunyai masa depan yang cerah. Kaedah pilates ini boleh membantu mereka yang bertubuh lemah ataupun orang yang dalam masa pemulihan ataupun rehabilitasi hinggalah ke mereka yang menderita osteoporosis.

"Mungkin ia belum begitu popular lagi di sini tetapi sedikit masa lagi, ia akan jadi satu trend," kata Sarimah yang berhasrat mengeluarkan sebuah album baru tahun depan.

Ketika ditanya tentang teman baru, Sarimah dengan nada ceria berkata, dia masih 'solo' dan "lebih senang hidup sendiri buat masa ini."

"Lebih baik saya berusaha mendapatkan 'black belt' dalam karate. Hati saya masih tertutup untuk bercinta lagi buat masa ini," kata penyanyi yang pernah popular dengan lagu-lagu popular Kini Kau Tiada (Now That You're Gone) dan Damai.