Friday, November 13, 2009

Etiqa mahu lahirkan 50 jutawan




KUALA LUMPUR - Etiqa Insurance & Takaful (Etiqa), pengedar pelbagai rangkaian produk insurans dan takaful yang juga ahli kumpulan Malayan Banking Bhd. (Maybank), menyasarkan untuk melahirkan 50 jutawan agensi takaful menjelang tahun 2012.

Ketua Pengawai Eksekutif dan Pengarahnya, Datuk Aminuddin Md. Desa (gambar) berkata, untuk mencapai matlamat tersebut pihaknya akan memberikan sokongan bagi memperkukuhkan lagi perniagaan ejen-ejennya.

Pada masa sekarang, syarikat memiliki lebih daripada 34,000 ejen di seluruh negara dan daripada jumlah tersebut lima daripada mereka telah dibantu sejak dua tahun lalu untuk berada di tahap tertinggi iaitu jutawan yang kini memiliki komisyen penuh melebihi RM1 juta.

"Bidang ini merupakan satu kerjaya yang mampu memberi pulangan lumayan kepada mereka yang menceburinya," katanya dalam satu pertemuan bersama Kosmo! baru- baru ini.

Menurut beliau, sebagai langkah utama bagi mencapai sasaran tersebut, Etiqa telah menyasarkan beberapa ratus ejen berpotensi berdasarkan pencapaian mereka selama ini.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Sini: